Makanan lewat malam

Sebagai menusia dengan tajuk pereka grafik didahi, tiadalah dapat saya mengelak dari bekerja lewat malam, saya fikir rakan-rakan sejawat juga senasib sama, bila sudah dipaksa badan kerja lewat malam, harusnya saya kekal dengan tumpuan penuh, tumpuan penuh berarti segala perkara yang memungkinkan tubuh kekal hidup hingga tujuan kerja malam tersebut tercapai

Kemudian saya terpaksa makan dan makan dan makan sambil bekerja, perihal ini mendorong kepada sikap suka makan hingga terbawa-bawa pada waktu siang, waktu santai, waktu hidup biasa — hasilnya tubuh yang kembang — dan pabila rakan saya menegur sinis/mengejek, apalah mampu saya buat, senyumkan sahajalah, maafkan mereka kerna tidak mengetahui, bak kata orang kulitnya putih yang tinggal di barat itu “Forgive is the sweetest revenge” (eh…apa pulak ni??)

Advertisements

After several discussion forums and bunch of tries, it just won’t work!! I almost gave up.
The solution came to sense a half an hour after by USING DIFFERENT COMPUTER

The virus/malware infected my laptop, and thank you ALLAH I have 2 computers standby in the next room and in the living room. I did test on both, they worked fine and I wish they won’t get infection as well, knowing that I don’t have antivirus/ antimalware in my new pc, and NOD32 v4 in my older pc (but it didn’t do much, don’t bother click on it)

And yes, of all solutions spread in web, whatever you think it is, IT REALLY IS

First method:
1. Open CMD from start menu
2. enter a command; attrib -h -r -s /s /d h:\*.* (assuming your flash drive is on H:)
3. and hit Enter
4. wait until another line appear (below the one that u just typed in), then the work is done
5. go back to your USB/ Flash Drive delete all the shortcuts and anything unusual to your eyes
6. now you’re clean~

Second method:
I won’t recommend this method, it won’t harm your machine nor system, but it just hard on the ball to go through every file in your USB/ Flash Drive, this method use, however, ONLY TO OPEN YOUR FILE (in case it won’t open directly and you’re panicking without a reason)

1. right click on infected/ shortcut file and click properties
2. in the target bar, remove the address, put the original address (if only you remember) WITH the file extension
example: H:\document.docx or H:\document.lnk
3. hit Apply and OK

this however enable you to open the file, you can even save it to another folder somewhere else, this happen because the original file is still there, that evil thing just hide them from your beautiful eyes, but of course its a hard work
KEEP IN MIND — this only work on file that can be accessed and saved, you can’t expect to save a video right??

Third method:
1. open cmd
2. open the USB/ Flash Drive
example: type H: (if your USB/ Flash Drive is in H:)
3. type dir (this will list all files in the directory)
4. if you can’t change the attribution (from the first method), maybe you can move those files to another location from here
5. to that, you have to find it how, yourself

I’m sorry i couldn’t help much further, my kids crying, i have to go feed them, if i have a free time, I’ll update as quick as brown fox — Next time, I’ll try to screenshot them bastards!! ruined my day

Pensil warna

Posted: 13 : 02 : 2012 in Lupa Tag!
Tags:

masa kecik2 dulu, kalau dapat pensil warna, bahagia sampai masuk mimpi
tula barang paling cantik dalam beg
pensil warna baru dapat treatment 1st class dari alat tulis lain
guna sikit2 je, tanak patah tanak kena asah slalu
dah guna kena susun ikut aturan balik
pensil warna dulu tak mcm sekarang, dulu senang patah
kalu beli pensil warna swan, atau jenama tak berapa best, nanti asah kayu dia pecah
pensil warna sekarang dah ada teknologi “degil tanak patah”
aku bagi anak aku main pensil warna semalam, dah masuk hari ke 3 dia main warna2
dia dah bosan, dia ketuk2 ke lantai
patah juga pensil warna tu…
dulu dapat pensil warna baru, kawan mesti kecek
nanti tarik muka sebab kawan pakai tak cermat, slalu nak kena asah
anak2 org kaya takpela, pensil warna jenis panjang
mesti jenama LUNA
org2 kebanyakan ni pensil warna swan jela paling hebat pon
pastu jenis kecik 12batang — tu pun kena kecek
mak aku slalu marah, pensil warna cepat habis, sebab aku bagi kawan pakai
maaf mak~

Posted: 24 : 06 : 2010 in Lupa Tag!

Having fun redesining Flintstones

it is now officially official!!

Posted: 31 : 03 : 2010 in Lupa Tag!

aku telah mengambil keputusan untuk tidak reprint ARTBOOK VOL1 ni, makanya, stok yang ada skarang adalah stok terakhir dan menunggu untuk vol2 yang akan lebih terhad printingnya, juga tidak akan reprint

Branding

Posted: 22 : 03 : 2010 in Lupa Tag!
Tags:

mcm2 dah dalam kepala, nak buat itu nak buat ini, soalnya sabar, tunggu dan dahulukan apa yang patut, erm…dahulukan tu maksudnya ada 2, dahulukan kerja wajib dan dahulukan wang sendiri, maksud yang kedua tu sgt berat, tak tedaya nak pikul, tapi kena jugak saba, insyaallah ada rezeki

aku cuba sedaya upaya brand kan TANGH! sebaik mungkin, taon depan punya plan pon dah mcm2, disamping berkhayal, rupa2 duit lalu bersama, buatkan aku khayal sekejap2

baby nak kuar, modal blom sampai target…bismillah~

Artbook Preview

Posted: 18 : 03 : 2010 in Lupa Tag!

Preview Artbook!!

klik untuk melihat dengan lebih jelas!!