isu kemiskinan bandar

Posted: 12 : 01 : 2010 in Waktu biasa

gambar hiasan (courtesy of http://www.kakibisnes.com)

cam skima gila sial, hahahahaha

wife aku baru naik skolah balik last week, dia bz itu ini, aku suka tanya mcm2 pasal budak skolah, isu nye mestila budak skolah darjah 1, tapi dtg isu baru, isu budak baru, ni bukan darjah 1, tapi darjah 2 dan abangnya darjah 5, both of em can’t read, tapi tatau sapa letakkan budak2 tu dalam kelas pandai, bukan nak mengasingkan, tapi kesian la plak kat budak tu pasal budak2 skolah wife aku ni racist skit ngn budak2 yang tak berapa pandai (kakakakakaa)

isu budak tak berapa pandai ni dah biasa dalam culture org melayu, tapi yang aku ting tong, 2 org budak ni asal dari puchong, the situation b4 they got to kampung is in a city, dorang duduk kat bandar, knowing that they can’t read is bothering me so much till now, camna bleh jadi camtu??

aku tak penah kesah berita pasal menteri nak naik taraf certain part of town yang agak tekebelakang, tapi bila dtg crita camni, waw….tak tefikir plak tekebelakng sampai camtu, serupa budak tu duduk kat kampung je, budak kampung lagi pandai dari dorang plak pe, hurm…..nak cakap camna?? kalu dorang tros hidup tak tejaga, tak pandai baca, tak bleh itu, tak bleh ini, parent tak amik kesah, no wonder jadi tak berapa elok besar karang, oh kasihannya anak bangsa

tapi aku still takleh trima budak2 dari bandar tak pandai baca, dah darjah 2 n 5, its sumting else, its not natural

camong mang~

Comments
  1. Fishballisme says:

    Bila ko sebut ni, aku teringat adie tipu cikgu dia tak pandai membaca. Budak tu tipu kot? Hehehe

Leave a Reply

