Seductively angry

Posted: 27 : 07 : 2009 in Lupa Tag!

beberapa post aku mengetengahkan kemarahan aku kat ofis, sebab aku fikir aku patut, tapi setelah aku ditegur dek wife aku, aku terfikir, mcm takde point plak bukak blog semata-mata nak kutuk mamat tu kan?? makanya aku pon cuba nak lari dari mengutuk mamat tu kali ni, kebetulan dia pon belum dtg lagi, so takde la point aku nak kutuk (bangsat btol masuk kol8.30, kol 9.20 blom masuk lagi, shilake!!)

————————————————————————————–

malam kemarin wife aku tanya masa aku tgh begolek2 depan dia atas katil, dia tgh buat list tajuk nak carik kat net nak buat assignment, “tanak sambung belaja ke??”, “tanak ah”, lepas balik dari anta dia ke kelas semalam kat ipoh, dia tanya aku lagi, “tanak jadi tutor ke??”, aku cakap “nak sangat, tapi nak buat camna…diploma je”, pastu dia takdela sebut pasal sambung belaja tu cuma aku sendri tepikir rentetan peristiwa tu, aku tetap tak tedetik nak sambung belaja, atleast nak membolehkan aku jadi tutor, dengan penuh eskepisme nye aku cakap, “kalu takde degree, bleh je kan pakai pengalaman keje untuk jadi tutor kan??”, basically dia iyekan ajje, cuma tebuku jugakla kat dalam hati “harap2 ada miracle ada org nak amik aku jadi tutor tanpa amik kisah aku diploma ke SPM jeh”

mende ni takdela menyempitkan sgt kepala aku, cuma kadang2 bila tersebut pasal ni, tepikir jugakla, nak wekcamno, mata ni nampak duit je…tapi aku tak plan duit yang mudah, atleast aku kalu dpt peluang, biala ajar org2 tu btol2 camna industri punya level, bukan teori semata, aku tau, kalu toeri je, dorang akan menyusahkan diri sendri, susah nak carik keje, kalu dah dapat keje lagila menyusahkan org lain plak dalam kompeni tu, unless dorang target nak keje gomen yang sgt mudah, celik mata senyum pegi keje sampai balik keje n tido bangun balik masih lagi senyum (oh sori, aku tak cakap sume gomen, sesetengahnya 🙂 )

dulu ada jugak plan nak sambung belaja, programming, tapi cam tak bebaloi je ngn masa yang sgt sibuk, nak baca buku, praktis, prepare test n exam, assignment lagi…:(, aku tanak lagi harung mende2 tu sume, cukupla 3 taon setengah (telajak 1 sem) kat machang dulu….hadeh….

apa2 pon, aku tetap mengharapkan miracle ada orang offer aku tutor hujung minggu, yeah~ 😀

Comments
  1. Fishballisme says:

    Aku gan adie plan nak further study lepas kawin. Boleh la togeder-geder..pastu sama2 lah kita jadi cikgu 🙂

Leave a Reply

