Question : how to get rid your officemate?

Posted: 24 : 07 : 2009 in Pejabat
Tags: , , ,
sate ayam (courtesy of sexychef.blogsome.com)

sate ayam (courtesy of sexychef.blogsome.com)

aku berusaha penuh untuk membuang (aku tak plan nak buang, tapi aku tanak dia dalam team, not atleast he know how to handle the job well n it’s up to company if they want to fire him) tapi aku tatau nak buat macam mana lagi since aku tak cukup point, semua point aku akan (for sure) di counter ngn aku disuruh ajar dorang ni sampai bleh buat keje, kamon man…:( aku (ada masa) tanak buat keje camtu, plz….

aku terlalu selalu dikelilingi dengan org yang dah biasa buat kerja mcm aku sampai aku takleh trima org yang tak berpengalaman (bangsat cruel bodoh!), tapi aku masuk sini dengan dijanjikan staf berpengalaman…mungkin maksud dia pengalamandari segi tak reti buat keje, menyusahkan org, menghisap rokok dalam masa yang sgt lama dan dtg lewat ke ofis…wah! kalu aku adalah sejenis ungka yang corrupt, tentulah aku memerlukan tenaga kerja yang sama corruptnya dengan aku, tapi aku tidak seungka itu, makanya aku perlukan tenaga kerja juga yang tidak ungka kan??

maybe aku demand nak mampos, tapi aku prefer org btol2 qualified berbanding org baru nak belaja, aku prefer org tu belaja dulu sampai qualified baru masuk team yang dah head 80years above him

oh tak baiknya aku cakap camtu, in the other side, aku takleh salahkan dia sebab dia tatau buat keje, aku sendri pon ada weakness, kalu aku keje sebagai whatever yang dia do the best, mesti aku pon selenga cam dia jugak kan?? tapi aku kena fikirkan bab aku skang, bab skill maybe bleh dihasilkan thru time (its freakin long time), tapi bab disiplin, kamon man…kau leader la bodo!!

dan semalam, setelah lama aku dengar dia panggil org BRO, semalam dia panggil org DUDE!! kakakakakaka

———————————————————————–

tadi malam ada tahlil kat ofis besempena pembukaan ofis baru, aku sama PIC (partner in crime) aku tak dtg, rebell ke ungka sumbang?? dorang baca yasin, jemaah, makan2 pe sume ngn meriahnya, yey, aku cuma dengar harini berita kemeriahan majlis tu, ada nasik beriani dan sate (fat~) dan aku merasa jugak secucuk tadi pagi ada ofismate bawak, terima kasih

Comments
  1. hani says:

    sedapnya satay tuh! :p

    tanglong… sabar yeh~~ ! caiyok… caiyok… 😀

  2. adieos says:

    an aku merasa jugak secucuk tadi pagi ada ofismate bawak, terima kasih <– maseh ada yg sayang.. hahahah…

  3. Fishballisme says:

    Adue.. lapa satey.. jom makan satey gaji nanti

Leave a Reply

